Kezdeményezések

Amint megfelelő számú látogatottságra teszünk szert, olyan népszavazásokat kezdeményezünk, amelyek fokozatosan felpuhítják, feltörik a rendszert! Olyan témákban, amelyek nincsenek tiltás alatt, vagyis a szabályozás szerint népszavazásra bocsájthatók, és széles, pártok felett átívelő támogatottsággal bírnak.
Nem csinálunk fegyveres forradalmat, minden jogszabály betartunk.
A rendszerváltást úgy valósítjuk meg, hogy nem lesz járulékos veszteség, háború, gazdasági összeomlás, gyógyszerhiány, stb., hanem rögtön, és fokozatosan javul minden!

Néhány népszavazási kezdeményezés terv:
1. Az alkalmazottaink fizetéséről (bővebben lejjebb)
Szeretnénk, az országgyűlési képviselők, kormánytagok, a köztársasági elnök, és a főbb tisztségviselők fizetését kiegészítő illetményeket megszüntetni, és javadalmazásukat a mindenkori minimálbér 2,5-3,5 szereséhez kötni.

2. Szeretnénk, ha az elmúlt 25 év politikusait és családtagjait vagyonosodási vizsgálat alá vetnék!

3.Szeretnénk a pártfegyelem intézményét büntetőjogilag is kategorizálni, a képviselőket szavazataik miatt nem érheti semmilyen hátrány a pártok részéről.

4. Szeretnénk, a korrupciós teszt intézményét bevezetni. A hatóságok ugyanúgy tartsanak korrupciós teszteket leginkább az ország vezetésénél, mint ahogy ma próbavársárlásokat tartanak.

5. Szeretnénk, a korrupció szigorúbb büntetését!

6. Szeretnénk, ha a képviselőket, kormánytagokat, csak egy központi, nyílt internetes fórumon keresztül lehetne ügyekben megkeresni, és a kommunikáció ügyekről csak ezen a transzparens, mindenki által olvasható felületen történhet. Minden egyéb eset korrupciónak minősüljön!

7. Szeretnénk az ügynöklisták, és egyéb titkosítások feloldását!

8. munkavállalói jogok

9. munkanélküliség eltörlése

Ezek még nyersebb fázisban vannak, a fontos, hogy gondolkozunk rajta:

10. Azon médiák, amelyek reklámfelületet kínálnak, nem fejthetnek ki politikai tevékenységet, és híreket sem szolgáltathatnak.

11. Azon médiákon, amelyek híreket szolgáltatnak nem jelenhetnek meg reklámok. Külföldi költségvetési pénzhez nem juthatnak. Támogatói pénzhez nem juthatnak. Bevételeik csak a termékük eladásából származhat, illetve az állam a reklámfelületeket kínáló médiák által befizetett adókat, a politikai tartalomtól függetlenül, pusztán a fogyasztási statisztikák alapján, osztja ki a híreket szolgáltató médiáknak, amelyeknek adóterheit a legkisebbre csökkenti. Tulajdonosi szerkezetüknek, gazdálkodásuknak átláthatónak kell lenniük.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Alkalmazottaink fizetéséről:
A pontos javadalmazási javaslat, és a kérdés még kidolgozásra vár.
Szeretnénk, az országgyűlési képviselők, kormánytagok, a köztársasági elnök, és a főbb tisztségviselők fizetését kiegészítő illetményeket megszüntetni, és javadalmazásukat a mindenkori minimálbér 2,5-3,5 szereséhez kötni.
Miért fontos az, hogy mi határozzuk meg a képviselők, és a fontosabb tisztségviselők fizetését?
Ha a képviselők döntenek a saját fizetésükről, akkor az azt jelenti, hogy nem mi vagyunk a főnökeik, hanem hogy ők a miénk. Ha pedig mi vagyunk a beosztottak, és ők a főnökök, akkor egyértelműen hamis  az az állítás, hogy ők képviselnének minket. Tömören, ameddig nem mi határozzuk meg a fizetésüket, addig nem beszélhetünk demokráciáról, csak diktatúráról! Le a diktatúrával, több, és igazibb demokráciát!
Miért jó, ha a fizetésüket a mindenkori minimáljövedelemhez kötjük?
Ezen beosztottjaink feladata az, hogy segítség a jólétünk kialakítását, ezért teljesen logikus és ésszerű az elvárás, hogy akkor élhetnek ők is jobban, ha ez teljesül. Mivel egy társadalomnak, és a demokráciának nem tesz jót, ha óriásira nőnek a jövedelem és vagyoni különbségek, ezért a minimálbérhez ésszerű kötni a fizetésüket.
Miért ne fizessük meg az átlagnál sokkal jobban a képviselőket, és a főbb tisztségviselőket?
Azt állítják, hogy jó szakembert csak úgy lehet találni, ha jól megfizetik. Ugyanakkor máshol se fizetik meg jól az embereket, mert állítólag nincs pénz. Miért lennének akkor kivételek a mi alkalmazottaink? Ha nincs pénz a nővérekre, a vagyonőrökre, eladókra, akkor nincs pénz a képviselőkre és a főbb tisztségviselőkre se.
Ráadásul szerintünk nem is ér többet a munkájuk és nem is érdemelnek többet, a képviselőséghez pedig nincs szükség még szaktudásra se. Akinek nem elfogadható az ajánlatunk, lehet menni más területre dolgozni! Úgy gondoljuk ennyiért is találunk jobb, sőt, ennyiért találunk jobb alkalmazottakat!
Hogyan csökkentenénk a korrupciós hajlandóságot?
Azt állítják, hogy a korrupció veszélye növekedni fog, ha nem keresik többszörösét, mint egy átlagember. Ugyanakkor ezt nem tudják semmivel alátámasztani.  A szociálpszichológiai kutatások, mint ahogy Paul Piff  is bemutatja az alábbi linken éppen azt igazolják, minél gazdagabb valaki, annál hajlamosabb a csalásra!
https://www.ted.com/talks/paul_piff_does_money_make_you_mean?language=hu
 Így egyenesen előnytelennek tartjuk a gazdag politikusokat, és nem tartjuk jó ötletnek, hogy az átlaghoz képest meggazdagodjanak, inkább gazdagodjanak velünk együtt.
Követendő példamutatásnak tartjuk José Mujica, Uruguay elnökét, aki bebizonyítja, hogy még egy elnöknek sincs szüksége a luxushoz ahhoz, hogy a munkáját el tudja végezni:
http://www.erdekesvilag.hu/szereny-eletkorulmenyek-kozott-el-uruguay-elnoke-jose-mujica/
Tapasztalataink és a tények azt mutatják, hogy politikusaink korrupciós hajlandóságát nem a meggazdagításukkal kell megakadályozni, látjuk, ez eddig se jött be, hanem konkrét korrupcióellenes szabályozássokkal, és intézkedésekkel, mint például a korrupciós teszt intézményének a bevezetésével, a kapcsolattartás szabályozásával (lásd többi javaslatunkat), és a korrupció szigorúbb büntetésével.
Ezt a népszavazási kezdeményezésünket is úgy tudod támogatni, ha megosztasz minket, és tetszikeled a facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/pages/K%C3%B6zvetlen-tud%C3%A1s-alap%C3%BA-demokr%C3%A1cia/1621997048021829

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9.-10. A médiáról:
(Ez még nyersebb fázisban vannak, a fontos, hogy gondolkozunk rajta)
A média olyan fontos szerepet tölt be a társadalomban, hogy amíg valódi korlátok közé nem szorítjuk, nem is beszélhetünk demokráciáról. Ehhez képest, vagy inkább éppen ezért, a régebbi alkotmány, és az új alaptörvény sem tesz említést a médiáról.
Pedig a gazdasági elit, illetve a népet megosztó pártok, a médián keresztül befolyásolhatja, és vezetheti félre a választókat. Tehát így nem a választók befolyásolhatják a képviselőiket, hanem a képviselők, és/vagy a médián keresztül a gazdasági elit uralkodhat. A társadalmi döntések nem születhetnek gazdasági erőfölényből, de személyes dominancia által se, a valódi, igazibb demokráciát a józan ész érvényesülése jelentené. Jelenleg a média egy hatalomgyakorlási eszköz, miközben csak egy tájékoztatási szolgáltatásnak kellene lennie. A hazudozás, ferdítés, befolyásolás, manipulálás, elhallgatás, tehát a bűnözés nem tartozhat a sajtószabadság fogalomkörébe. A bűnözés senkinek nem lehet a szabadsága! Mindenki szabadsága csak a másik szabadságáig terjedhet.
Vitaindító megoldási javaslataink:
  Első körben meg kell akadályozni, hogy pénz kerüljön a hírszolgáltató médiához abból a célból, hogy befolyásolja a választókat. Ketté kell választani a médiát, hírszolgáltató, és politikamentes médiumokra.
9. Azon médiák, amelyek reklámfelületet kínálnak, nem fejthetnek ki politikai tevékenységet, és híreket sem szolgáltathatnak.
10. Azon médiákon, amelyek híreket szolgáltatnak nem jelenhetnek meg reklámok. Külföldi költségvetési pénzhez nem juthatnak. Támogatói pénzhez nem juthatnak. Bevételeik csak a termékük eladásából származhat, illetve az állam, a reklámfelületeket kínáló médiák által befizetett adókat, a politikai tartalomtól függetlenül, pusztán a fogyasztási statisztikák alapján osztja ki a híreket szolgáltató médiáknak, amelyeknek adóterheit a legkisebbre csökkenti. Ez alól az állami média se kivétel! Tehát az állami médiák sem kaphatnak csak ugyanabból a közös kosárból pénzt, és ugyanúgy csak a hallgatási, nézettségi statisztikáik alapján. Ezért az állami média sem lehet teljesen egyoldalú, mert olyan alacsonyra esik a statisztikai mutatója, hogy meg kell szüntetni. Ekkor a következő választásig nem szervezhetik újjá, vagy nem pótolhatják az adott állami médiát sem. A hírszolgáltató média elindítása után egy évvel már nem használhat fel befektetési forrásokat, gazdálkodásának átláthatónak kell lennie. Másfél évvel a választások előtt, nem internetes hírszolgáltató média nem alapítható.
A hírszolgáltató médiák feladata a hírszolgáltatás, ezért nem készíthetnek vitaműsort (pl. Megbeszéljük). Az igazságkereső vitának a legjobb helye az internetes platformokon van, ahol mindenki azonos lehetősséggel bír.
A hírszolgáltató médiák nem készíthetnek vélemény műsort (pl. Magyarul Balóval), illetve nem fejthetik ki véleményüket! Kivéve az internetes hírszolgáltatók, blogok, honlapok akkor, ha hozzászólási lehetőséget nyújtanak. Azonban senkit nem lehet cenzúrázni a politikai véleménye miatt!
Tulajdonosi szerkezet:
A hírszolgáltató médiák tulajdonosi szerkezetének átláthatónak kell lenni. Politikus nem lehet tulajdonos. Azon hírszolgáltató média, amelynek egykori tulajdonosa, résztulajdonosa politikus lett, felszámolandó. 
Azon médiumok felszámolandók, amelyek egyoldalúan közölnek híreket. (Pl. Ukrajna). 
Azon tulajdonosok, akiknek egyszer már felszámolták a hírszolgáltató médiáját, örök eltiltásra kerülnek.
A fiktív tulajdonosok, és megbízóik szigorúan büntetendők.